محل تبلیغات شما

به گزارش افکارنیوز،  هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده از سوخت کم سولفور در تمام کشتی‌های دنیا اامی می‌شود، گفت: در ایران هم استفاده از سوخت کم سولفور در تمام کشتی‌ها و شناور‌ها اامی شده و این موضوع را از سال‌های گذشته به وزارت نفت اعلام و ابلاغ کرده‌ایم.

وی گفت: وزارت نفت برای اجرای سوخت کم سولفور کشتی‌ها سه راهکار دارد که عبارت است از استفاده از دستگاه اسکرابر، واردات فرآورده سوخت کم سولفور از کشور‌های همسایه و توزیع آن بین کشتی‌ها و استفاده از فرآورده نفت و گاز (گازوئیل) از جمله راهکار‌هایی است که وزارت نفت باید برای این سوخت کم سولفور به کار بگیرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مذاکرات و جلسات مختلفی بین سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت نفت در همین رابطه برگزار شده است، گفت: وزارت نفت باید تا یکسال آینده یکی از این راهکار‌ها برای تأمین سوخت کم سولفور به‌کار گیرد و امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

حق‌شناس تأکید کرد: ایران توانایی تولید سوخت کم سولفور کشتی‌ها و شناور‌ها را دارد، ولی به نظر می‌رسد وزارت نفت تمایلی ندارد این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

وی درباره مزایای استفاده از سوخت کم سولفور گفت: کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش آلودگی‌های نفتی در دریا تنها بخش کوچکی از مزایای این سوخت است و ایران از دهه ۸۰ استفاده از آن را به دستگاه‌های مسئول اعلام کرده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در ایران باید تمام کشتی‌ها از این سوخت استفاده کنند و با توجه به آنکه ۲۰۰ فروند کشتی اقیانوس پیما در ایران وجود دارد، بنابراین باید هرچه سریعتر وزارت نفت اقدامات لازم را در این باره انجام دهد. 

برنامه وزارت نیرو برای کاهش آلودگی هوا

8 راهکار ساده و عملی برای مقابله با تاثیرات آلودگی هوا

آلودگی هوا چقدر در تشدید آنفلوآنزا موثر است؟

سوخت ,سولفور ,کم ,نفت ,استفاده ,وزارت ,سوخت کم ,کم سولفور ,وزارت نفت ,استفاده از ,از سوخت ,دریایی سازمان بنادر ,امور دریایی سازمان

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

LADY Miraculous